tisdag 9 april 2013

De e knas

Igår låg jag lite extra i sängen för jag hade en gnagande känsla av att snön skulle ställa till det för mitt dagjobbande. Inga signaler fick jag som bekräftade min misstanke förrän efter att jag kommit till stan. Då blev arbetande inställt. Eftersom jag var ledig från radion tyckte jag det var bäst för mina kolleger att jag knallade in och visade mig så att abstinensen inte skulle bli alldeles för svår.

Jag passade på att göra lite nytta här och där i hemmet (läs inget som syns ty sådan är punktstädningen)

När jag skulle skjutsa Ossian på träning så fick jag en liten känsla av deja vu. Ia hade tagit BMWn till stan och också tagit med sig nycklarna till Peugeoten. Nu har ju jag bilar så det räcker men då Chevan är vinteruppställd, Opeln och Fiestan inte är besiktigade så ansåg jag det säkrast att låta Ossian bli en smula sen till träningen i väntan på att Ia skulle hinna hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar