lördag 23 juli 2011

Rockoff i September

Rockoffs första dag var minst sagt en bra start. Jag och mitt entourage dök upp lagom sent, fint folk som vi är Ia, Ossian och jag, så vi inte behövde höra Pappas eget band i onödan (utan att för den skull ha en aning om dom är bra eller dåliga).

Lite folk som man kände träffade vi också förutom Anna H som bedyrar att hon läser denna blogg (HEEJ VINK VINK) så trillade vi över Bröderna Mattsson (Sunds motsvarighet till brasse-bröderna i Man U), Johan Orre (som bytt filmkamera mot vanlig kamera men filmade ändå), Snut-Manges dotter (som hade ohyfset att dela ut en kondom till mig som om jag redan hade för många barn (vilket jag har vissa dagar)) och sen en tös som sålde dricka och såg vagt bekant ut (möjligen kompis med mina homies MK & Madde).

Nå! September var faktiskt väldigt väldigt bra. Man kunde inte alls tro att det bara var en liten spelning på en liten liten festival på en turné som pågått hela sommaren och fortsätter en bra stund till utan det kändes som om det var en viktig spelning där man ger järnet och alla i publiken har sin plats (även om den fyllegrisen som slog till Ossian i ögat skall tacka sin lyckliga stjärna för att jag hade händerna fulla med 5-åring!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar