onsdag 28 september 2011

Detta har hänt!

Sen jag sist ägnade mig åt skapandets konst i skrivande form (bloggat alltså) har jag bland annat sagt upp mig från mitt jobb. Bland annat i den innebörden att jag rimligtvis måste gjort nåt annat än det men inte riktigt kan minnas.

De faktorer som haft störst inverkan negativt på mitt bloggande är:
1) Mitt jobb har en effekt att ta musten ur mig.
2)Mitt hem i städat skick har samma effekt.
3)Tonåringar som säckar framför datorn med halvslutna ögonlock och super-jätteviktiga saker som måste göras gör att jag sällan kommer åt datorn.
4)Den samling virus och trojaner som datorn hade samlat på sig var inte bara en av landets största utan hade också den effekten att internet, mail och användarvänlighet försvann.

Så! Punkt 1 är åtgärdad på så vis att jag sagt upp mig. Punkt 2 håller jag på att jobba med när jag nu ändå "bara går hemma" (alla mammalediga kvinnors favorit mening). Punkt 4, jag har köpt en ny dator och punkt 3... Tja... Jag ha inte ännu kommit på någon i rent juridisk mening godkänd plan för det. Jag kan bara konstatera att min egen mamma hade tur som slappt sådant otyg!

1 kommentar:

  1. Ja du skötte dig men sen dök en liten syster upp och ändrade datorns språk till serbokroatiska och det kan jag säga att så mycket som jag svor innan jag kom på vad det var för fel så har jag sällan gjort.
    //M

    SvaraRadera