fredag 30 september 2011

Skäggutjämnardagen

I måndags hade jag inget speciellt för mig så jag hade planerat för den stora "skäggutjämnar dagen". För er kvinnor och (riktiga) män därute som inte vet vad det är skall jag nu berätta.

För oss män som är klent utrustade med manligt könshormon (jag antar det har med saken att göra) och därmed har en skäggväxt som lämnar en hel del övrigt att önska kan det ibland vara bra att raka bort det som växer bäst, dvs mustasch och hakskägg, och spara det som växer sämst, polisonger och de mjuka duniga kinderna. Detta för att senare få ett helskägg som kan passera som just helskägg.

Resultatet av detta är att man ser ut som Wolverine i X-Men fast inte på det positiva sättet utan mera som tja...

Lite så här...

Sällan så här....


Och aldrig så här, även om det även i mitt fall växer bättre på höger sida.


Hur som helst blev jag både bortbjuden på kaffe och inkallad på jobb så jag fick ge upp projektet för denna gång.

1 kommentar:

  1. Jag arbetar hårt på att odla en Andersenglundmustasch men får nog färga den då

    SvaraRadera