torsdag 15 december 2011

Bubble-boy

Jag tycker överlag inte om att ta mig utanför de (tämligen små) ramarna i min trygghetsbubbla. Det vill säga jag tycker inte om att göra saker jag inte gjort förut. Detta försvårar på många sätt att lära sig något nytt.

På senare tid har jag mer eller mindre blivit utslängd ur min lilla bubbla, framför allt när Ove rammade den med sin betongbil och bad mig kliva i. Sen igen när jag måste lära mig hur man manövrerar en ränna på en betongbil.

Nu förtiden är min trygghetsbubbla så stor att där får plats en betongbil.

I onsdags var det dags att kika ur bubblan igen. Det blev inte lika bryskt denna gång. Jag körde (ensam!!!) till Eskilstuna tur och retur), detta var andra gången jag kör i Sverige och första gången ensam. Allting gick dock över förväntan, mycket tack vare den lånade gpsen. En enastående uppfinning som verkligen kan hjälpa tillbaks en på rätt väg!

Nu finns då även utlands resor till utlandet i min lilla trygghetsbubbla, men nästa gång skall jag ta med en radio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar