onsdag 22 februari 2012

Mattefönster

Idag tvättade jag fönster för första gången i mitt liv. Som jag minns i alla fall.
Först åkte jag till butiken och köpte Pirkkas fönsterputs för 1.89e, sen tog jag in fönsterskrapan från Chevan där jag använder den för att skrapa bort allt vatten som är inne i bilen. Och allt vatten är faktiskt inne i den bilen!
Sen satte Amira och jag igång med de två fönsterna på övervåningen.
Nu låter inte två fönster så mycket men vi skall komma ihåg att varje fönster har 9 rutor och dubbla rutor vilket blir 18 st och alla fönster, åtminstone alla jag sett, åtminstone tror jag det, har 2 sidor. Det blir alltså 36 separata rutor på två fönster vilket blir 72st.
En rulle hushållspapper och en halv flaska Pirkkas fönsterputs gick det åt. De fem fönstren på nedervåningen får vänta.

1 kommentar:

  1. En skvätt citronsaft och en skvätt ättika i varmt vatten blir bra tvättmedel som du svampar över fönstret och så drar bort vattnet med fönsterskrapan och vips har du ett rent fönster!
    Då spar du på hushållspapper med...

    SvaraRadera