söndag 29 april 2012

En utlandsresa

Jag åkte till Sverige och hälsade på min syster för 2 veckor sedan. Jag tänkte att det kanske var dags eftersom hon nog bott där i 15 år eller så.
Nu var det tyvärr inte enbart av min godhet som jag tog mej tid till detta utan lika mycket för att hämta hem en bil som jag fått av hennes man. Han ligger väldigt bra till för priset som årets svåger.

Jag packade två par byxor för de är det plagget man inte smutsar ner så mycket tänker jag. T-shirts svettar man ju till oigenkännlighet på bara nån liten timme men jeansen klarar sej nästan alltid.
Det jag inte tänkt på var fotbollsmatchen jag spelade dagarna före som gjort mitt glidtacklar-knä till en eländig sårig sörja som helt enkelt sårvätskade sej igenom jeansen med fula fläckar som följd och till yttermera visso fick dem att fastna var gång det försöktes bilda skorpa.
Vi fick tvätta båda mina byxor.

I övrigt var det riktigt trevligt. Vi träffas inte så ofta utan barn och nu var vi ju till 50% åtminstone barnfria och dom barnen var ju hemma hos sej så dom hade gott om sysselsättning. Det blev alltså lugn och ro.

Nåt besök av min andra svenskbaserade syster blev det inte. Det visade sig att Vänersborg där jag befann mig och Göteborg där hon nästan befann sig inte alls låg jättenära varandra. Vem kunde anat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar