fredag 8 juni 2012

EM-Blogg

Så här dryga kvarten innan EM i fotboll drar igång tänkte jag att lite konstgjord andning åt den här bloggen kunde vara bra och då genom att göra den till en EM-Blogg.

Polen-Grekland skall just köra igång, en match som jag tippar att Polen vinner.

Här är grupp A

Ryssland kommer att vinna gruppen. Dom är nog inte lika bra som förra EMet men ändå tillräckligt bra för att vinna här.

Polen slutar 2:a men är ett av dom lagen som jag öronmärkt som potentiellt skräll lag. Bra första elva och utan skador och med Dortmund-polackerna i form kan detta bli riktigt bra

Tjeckien är svårbedömda men spontant känns det som att det är lite gammalt, långsamt och bråkigt. Det kan ju förstås betyda att det är rutinerat, smart och revanschsuget och då går det bra, men det är inte mitt tips.

Grekland Precis som Tjeckien gammalt och långsamt men här ser jag ingen möjlighet till något annat än sista plats! Kyriakos Papadopoulus är en spännande mittback dock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar