fredag 17 januari 2014

Försoven?

Det blev ledigt från första halvan av jobbet idag. Framför allt för att jag (och i viss mån min kollega) är sådana exemplariska arbetare).
Allt jag behövde göra i morse var att stiga upp vid 10:30, dricka en kopp kaffe och åka till stan för ärenden.
Det lyckades inte jättebra. Jag vaknade först vid 7 och väckte barnen som skulle till skolan, sedan lade jag mej en stund igen. Vaknade kl 10:14 och tänkte perfekt nu stiger jag upp bara för att omedelbart somna om och vakna en timme senare.

Nu brann det i knutarna! De två viktiga sakerna jag måste göra var att 1) Ta ut kronor från banken och 2) Köpa fotbollsskor för inomhusbruk och detta innan 11:50 helst så jag skulle hinna köpa pizza till fredagslunchen på radion.

Det gick rätt bra. Pengarna var inga problem, skorna lite problem för dom billiga var slut så jag fick köpa ett par alldeles för dyra med tanke på den begränsade användningen jag har för dom. Hade jag inte köpt dom däremot så hade jag snällt fått stå över kvällens träning och det hade vart tråkigt (för dom andra).

Mina ytterligare ärenden fick läggas i malpåse tills vidare. Dom inkluderade ett besök i skivaffären och loppisen som ligger i anslutning till denna samt en loppis längre bort.

2 kommentarer:

  1. Men pizzan kom ( om än lite sent ) och den var väldans väldans god!
    Tack för maten!

    SvaraRadera
  2. La réelle identifier Moncler est vraiment une sorte de Monestier de Clermont delaware Moncler Gilet Homme Moncler Homme soldes

    SvaraRadera