torsdag 16 januari 2014

Tjugonda Knut

När det gäller julutsopning och/eller halloween (samma sak med eller utan hot) så går det en bra gång så att mina tre barn går tillsammans, en sämre gång så att "Amira inte har lust" men ändrar sej om jag går med.

Detta var en sämre gång. Det sista jag känner att jag orkar med efter en arbetsdag är att ge mej ut och plundra grannarna på godis, men å andra sidan kan jag inte ställa min ork ivägen för mina barns rätt att utöva uråldriga traditioner (såvida dom inte ger sej ut för att offra en oskuld till nån hednagud. Där drar jag gränsen)

Nå tanken är att jag promenerar med barnen dom knackar dörr och jag gömmer mej i skuggorna undertiden dom sopar.

Det funka väl så där.

Första huset skrek Ossian innan dom knacka på -PAAPPAAA VAR EE DU!!!! 
Andra huset skrek Vidar medan Anne-Maj fortfarande stod i dörren -PAPPA TITTA VA JAG FICK! VAR E DU?!

Varpå jag visserligen blev erbjuden godis, men min närvaro på platsen var ohjälpligen röjd.

Sen var det i alla fall slutskriket, men fullmånen gjorde att jag inte var speciellt väl dold bakom spretiga lövlösa buskar och jag kände mej som en fönstertittare.

Jag hoppas dom kommer ihåg det här när dom blir tonåringar!

1 kommentar:

  1. qui était la patrie d'origine de divers pionniers qui ont produit quelques célèbres articles de vêtements d'extérieur Moncler Manteau Femme. Pour ceux qui ne connaissent pas Moncler Doudoune Homme pas cher, le fabricant a vu beaucoup de leurs concurrents route le compteur de buzz et puis s'essoufflent à quelque temps après Moncler Doudoune Femme pas cher Moncler soldes femme.

    SvaraRadera