tisdag 7 januari 2014

Alltet och omegat

Jag fick efter en illa utförd inventering slut på snus. Det som stod till buds var Nicoretts sugtablett med mintsmak, vilket jag gick runt med under läppen bästa delen av måndagen. Den största (och mej veterligen enda) fördelen med detta var att när jag vaknade på morgonen med snusdreggel runt munnen smakade det mint.

Jag hade för avsikt att stjäla en cigarett när jag kom till jobbet, men det visade sig att sådena ej fanns att stjäla.

Det var här jag nådde ett högre mentalt tillstånd. Ingenting bekom mej längre. Långa tystnader i konversation - inga problem, märkliga historier som var svåra att följa - inga problem. Jag var ett med alltet helt enkelt.

Den som svärtar min utflykt till nirvana var möjligen att allt detta berodde på att nikotin var det ENDA som betydde någonting och det är inte så värst buddah aktigt.

När jag åkte till radion för att hämta mitt beställda snus hade kurriren glömt det i sin lägenhet. Då kastade jag Sidhartas läror ut genom fönstret och åkte till TB och köpte cigaretter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar