tisdag 1 mars 2011

Kökar tur & retur

Idag åkte jag till Kökar. Min (tydligen) vana trogen blir jag otroligt stressad av att ha för mycket tid på mig (dvs när jag slösat bort tiden jag trodde jag haft) och det blev så kallade fulla spjäll ner till Långnäs. Färjan hade inte ens kommit när jag anlände.

Då jag inte hann äta frukost såg jag fram emot en av de goda smörgåsarna från Alexandras Café på Gudingen. Alexandra (1 eller 2) hade däremot migrän och såg inte fram emot nånting och framför allt inte en öppen kiosk.
Jag åt således två fastlagsbullar från Kökars andelshandel till lunch flera timmar senare.

Medan jag väntade på färjan hem tuppade jag av i ca 15 minuter vilket innebar att min uppskattade två timmars tupplur på färjan uteblev.

Som en extra påminnelse om var jag jobbar så hade tankkortet gått ut när jag tankat bilen, det nya finns någonstans i företaget. Turligt nog ordnade det sig ändå.
En av platserna jag inte besökte

Här är en annan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar