söndag 13 mars 2011

Lilla Vokalist Tävlingen

I egenskap av mitt otroligt stora kändisskap blev jag tillfrågad (eller bönfallen när jag tänker efter) att vara konferencier på Lilla Vokalist Tävlingen. Eftersom jag fick gratis biljetter som tack tog jag med mej Frida.

Jag blir fortfarande förbluffad över hur dåligt förbered man kan vara och hur snabbt man hinner bli förbered (denna gång mycket tack vare Fridas raserskrivande) och sedan hur bra den kan gå och hur proffsig man kan verka.

Denna gång var vi kanske framförallt tidsoptimister när vi gjorde de viktiga förberedelserna sista halvtimmen innan vi skulle stå på scenen. Men det gick som sagt väldigt bra. Enda smolket i bägaren var möjligen att Frida denna gång (och enda gång!) var strået vassare än mig. Detta berodde dock på att hon snackat ihop sig med Frippe Granlund innan och han satt längst fram i publiken och såg elak ut vilket gjorde mig en smula nervös.

Och tävlingen då? Javisst alla var duktiga och alla gjorde sig välförtjänta av sina blommor och diplom. 

  
Döm om min förvåning när Frida smög upp på scenen trots stränga förmaningar
Precis som när vi gick i skola är Kjell ivägen och förstör! Det är mitt öra syns bakom hans vänstra axel

4 kommentarer:

  1. Tyckte du såg ut att behöva lite hjälp! (Kjell är expert det ser man ju direkt)

    SvaraRadera
  2. Såg du att konferenciererna hette Grönlund förresten? Och att dom sade en massa som dom inte sa?

    SvaraRadera
  3. Jo! Men det må vara förlåtet med tanke på att vi faktiskt blev omnämnda! KUUUL :D Hette för övrigt Grönlund i mitt studentprov idag också, så det kan ju helt enkelt vara så att det är jag själv som missförstått vad jag heter... Verkar ju som att alla andra är inne på Grönlund.

    SvaraRadera
  4. Nej nej, Boutros! Du kan inte heta Grönlund...då finns det nämligen risk för att vi är släkt och så kan vi inte ha det!!!!

    SvaraRadera