lördag 28 maj 2011

LIF-Uppsala FC 2-1

Så har jag då debuterat för Lemland och för andra gången i livet spelar jag nu för min hemkommun.

Jag började själv matchen på bänken, Sandberg mummlade något om att "stjärnor skall hållas kort och på bänk" vilket passade mig utmärkt då detta varit min vanligaste position de senaste åren.

Vi spelade för dagen med en mittfältsdiamant där Jonas Wilhelms var den kreativa dynamon som spred passningar omkring sig med sina silkeslena fötter.
Detta pågick i stort sett hela första halvlek och resulterade i en del målchanser där "Mannen med måltorkan" tyvärr avslutade de flesta.

I andra halvlek fick jag så göra debut inför en vild hemmapublik och inom 10 min hade jag fått mitt första kort. Gult och fint och matchade dräkten.

Inte långt senare mött Sundström ett inlägg, klippte till på volley och placerade bollen läcker bakom en vilt sprattlande målvakt. Tråkigt nog betydde detta 1-0 till motståndarna.

Efter att den första paniken lagt sig började vi spela boll igen och chanserna dök upp, Fellman rundade målvakten och placerade in bollen. Detta var så snyggt så han gjorde det en gång till och vips var ställningen 2-1!
Han hann med att passa fram mig till ett skottläge också och jag fick så bra träff att jag nästan sprang iväg och jublade med en gång, tråkigt nog måste bollen gå bredvid målvakten för att den skall gå in, om han inte heter Willis vill säga.
Sundström funderar på om han vågar sig hem till Haddnäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar