söndag 12 juni 2011

Action som bara den

Igår var en rakt igenom spännande dag.

Den började redan från första stund (för Frida inte för mig för jag vaknar oftast en god stund innan sändning) då dörren till Steel skrapan inte ville låsa upp sig. Detta har hänt mig några gånger förr men då har jag varit på insidan, nu var vi dessvärre på utsidan.
Efter att jag ringt fyra samtal utan tillfredsställande svar och Frida minst två med samma resultat fick vi tag på Veckan Steelfm Hjälte™ Thias som lovade släppa allt han hade för händerna (hoppas lilla Helmi har återhämtat sig) och komma till vår undsättning.
Klockan var då 10:53. Klockan 11:02 började Lördagsöppet som om inget hade hänt och klockan 14:00 avslutade vi ett program som hållit högsta kvalitet.

Sen var det rusning igen!
Fulla spjäll till Gottby, kasta in barn i bilen, racerfart till Bengtsböle för att spela fotboll och när jag svängde in på parkeringen hörde jag domaren blåsa igång matchen. Klockan 14:35.

När jag långt senare på kvällen gick ut ur huset hörde jag någon ropa "hej Boutros" från busshållsplatsen. Detta var min gamle lagkamrat Sami vars bil hade börjat ryka. Det visade sig att bromsen fastnat på ena däcket och navkapseln i plast hade börjat smälta. Med min enorma erfarenhet av bilkrångel sade jag att detta var nog ingen fara det är bara att tuta och köra men han ringde för säkerhetsskull till sin bilmekanikerkompis som sade i stort sätt precis tvärtom.
Nåja mycket kan man säga men någon bilmekaniker är jag ju inte

Va? Nää det är nog ingen större fara. Kör lite försiktigt bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar