söndag 26 juni 2011

Dövörat till

I lördags morse fick jag för mig att jag borde rensa mitt vänstra öra, jag hade nämligen fått tydliga indikationer på att där fanns både ett och annat. När jag körde in topsen proppade jag igen hörselgången. Alltså hör jag nästan ingenting på ena örat.

Efter ett dygn av propplösare (inte den sorten man använder till avlopp även om det nog hade varit det bästa), ljummet vatten, tops och vassa metallföremål i hörselgången slog det både Ia och mig att man kanske borde ta en titt i det andra örat också.

Ur det "friska" örat fiskade hon en vaxpropp som, och jag svär det är sant, var stor som en ärta! Och detta ur det öra jag hörde med!!!

Jag vågar inte ens gissa hur proppen som gömmer sig i dövörat ser ut!
(men jag gör det ändå)

Scenario 1


Scenario 2

Troligt scenario 3 (med Ernst lookalike och allt)

2 kommentarer:

  1. Fruktansvärt äckligt. Fick kväljningar av att leta upp det här gamla inlägget men gör det ändå, bara på temat vidrigheter:
    http://blogg.aftonbladet.se/pappabloggen/2009/10/jag-fick-ut-den
    (eller vaxpropp, om det nu inte är samma sak)

    SvaraRadera
  2. hahahahahahahaaaaahhhaaaaaaahahahahahaaa :D /Elin

    SvaraRadera