onsdag 8 juni 2011

HIK-LIF 3-1

Detta var något helt annat än förra matchen! Jonas W hade åter hittat sina silkeslena fötter och hade denna afton vänligheten att dela med sig av sina tricks ur den stora godispåse som är hans fotbollskunnande. Det räckte till var och en (jag kom tyvärr sent och blev utan) och det märktes speciellt i första halvlek när vi faktiskt höll i boll och skapade fler lägen än HIK. Dock lyckades dom få en boll i mål som olyckligtvis (för dom) aldrig passerade mållinjen, något som den skarpögde linjemannen noterade och således dömdes det bort igen.

Då alla hade fått sin del av Jonas W´s tips & tricks räckte de tyvärr inte lika länge som vanlig vilket blev påfallande i andra halvlek.

HIK gjorde 1-0 på ett kanonskott, 2-0 kom på en synnerligen oturlig styrning via Björn (där jag blev ifrånsprungen och Tom tunnlad), 2-1 smaskade den rutinerade målskytten Nordlund in och sedan kom Lukas Helén fri-jag övervägde en stund att kapa honom och den stunden var allt som behövdes för honom att försvinna och göra 3-1- därmed var matchen över.

Ett resultat och framför allt en insats vi skall vara jätte nöjde med och för personlig del är jag rätt nöjd då jag fick nöjet att köra över Kamal och har Lukas Heléns lilltå med mig hem som skall spikas upp på troféväggen i helgen.

Jonas jättestora påse med tricks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar