torsdag 17 oktober 2013

Bullen blev till bajs

Vi har börjat ta upp löv på jobbet. Det gör vi med en lång slang kopplad till en turbin. Denna suger in löven i ett släp.

Detta höll vi på med en solig höstdag vid Askuddsvägen. När vi var klara och hakade fast slangen på släpet nådde en oangenäm doft min näsa. Skit! Jag kollar runt vid slangen, ser inget men känner stanken. En snabb titt på mej själv avslöjar en liten fläck på jackan. Skit också bokstavligen tänker jag och kastar in jackan i skåpet på bilen när min kollega säger "du borde kolla dina byxor". På baksidan av byxorna, från bakfickan till skorna är det fullkommligt sprutmålat med skit. Vi har alltså sugit upp stora bamsebajsen med slangen, den har åkt genom turbinen och sprutat ut i släpet som inte är tätt och där utan för har jag stått med ryggen till.

Det jag skulle ha gjort innan lunch vara att köpa bullar, nu blev det att byta kläder istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar