torsdag 17 oktober 2013

Kalasfest

Jag har varit på ett kalas igen och jag noterar på min bloggfrekvens efter dylika företag att jag borde låta bli med det. Men nu gjorde jag inte det.

Martin som jobbade på radion hade pappakonjak och jag åkte dit. Det var mat och bjudöl vilket alltid är trevligt. Bjudölen visade sej dock vara en farlig öl.

Jag är en mycket skicklig öldrickare nämligen. Jag vet vilken takt och hur många jag kan dricka utan att krokna innan tidigast vid krogdags. Det här funkar nästan jämt.

Nu kände jag ganska tidigt att jag inte längre var i form och slutade dricka men det ville inte ge med sej så jag meddelade min skjuts att det var dags.

På söndag morgon kollade jag vilken tid jag skickat meddelandet. 20:45! Jag var alltså hemma och i säng vid halv tio från en fest som började 17:00. Nytt rekord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar