torsdag 12 december 2013

Nu är det jul (fest) igen

Julfest på dagis är en företeelse som man omöjligt kommer undan. Det är inget större fel på tillställningarna i fråga, det är inte det och att se sin egen 5-åring utklädd till pepparkaka är alltid välkommet.

Förutom det faktum att jag är lite obekväm i folksamlingar där jag känner några få, känner igen lite fler och en hel hög som jag eventuellt aldrig sett i hela mitt liv (och vilka deras barn är vet jag då rakt inte) så brukar det bli lite högljutt för att inte tala om varmt, vi kan ha barn på ålands varmaste dagis faktiskt.

Nåväl. Det finns glögg i alla fall och lotteri med hög vinstchans vilket innebär att alla barnen i familjen vinner och 33,3% av dom är nöjda eller mycket nöjda. En vacker dag kommer jag kanske rent av sakna allt detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar