onsdag 11 december 2013

Hjulefrid

Årets första snöröjning gick av stapeln i söndags, så mycket plogande blev det dock inte för mej då min lilla traktor råkade ut för ett litet haveri och genast fick uppsöka verkstad. Själv fick jag fortsätta plogarrundan runt beväpnad med spade och min ohängde snutunge till bror.

Till lunch åt vi panini från Select som var så varm att ord som brinnande inferno och vulkanisk hetta användes.

Julklapparna har jag inte ägnat en tanke på ännu. De senaste åren har inhandlandet gått så snabbt och lätt att jag nästan varit lite besviken när det var klart. Det kan hända att det beror på att jag inte längre behöver handla åt 22 personer (som är toppnoteringen) utan ligger nere på ca.15 st varav flera vill ha samma sak alla år (läs: 1 påse Twist till morfar). Kanske till helgen att det är dags att engagera sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar