torsdag 19 december 2013

Klapparnas Kung

Julhandeln har aldrig betytt någon större stress eller press för mej. Jag har tvärtom njutit av att att handla presenter åt alla möjliga sorters släktingar.
Detta kommer sej bland annat av att jag
1) ser till att jag har pengar
2) har en lista på de personer som skall ha klappar som jag sedan bockar av vartefter
3) Besitter ett tillräckligt stort mått av idérikedom

Sist jag var lite stressad var sista året som 22 personer skulle ha klappar. Nu mera rörde det sej blott om 15 stycken som tillsammans skulle ha 18 paket. En lätt match som ni hör.

Lördagen den 14de steg jag upp för att åka till staden för att börja handla, ångrade mej och åkte söndagen den 15de istället.Åkte av princip, tradition eller möjligen solidaritet till just staden istället för Maxinge och handlade 12 klappar på 1.5 timmar, handlade två till i Maxinge, ytterligare två dagen efter i butiker som inte har öppet på söndagar och avslutade julhandeln med två paket torsdagen den 19de.

Trots att jag skjutit upp mitt handlande extra länge löste jag det även detta år utan stress och utropar mej ännu en gång till Klapparnas Kung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar