tisdag 1 november 2011

Kan inte sätta fingret på det

Jag ägnade mej åt att såga tall ganska länge. Pappa hade varnat för att keden kunde vara slö men jag tyckte inte den var så farlig. Jag har å andra sidan inga referenceramar. När jag sedan talade med motorsågsexpert J.Wilhelms och han berättade att med en vass ked skulle jag kapa upp tallen till färdig ved med ena handen medan jag drack en kopp kaffe med den andraoch skulle till yttermera visso avsluta tallen innan kaffet. Så jag meddelade pappsen att han nog kunde byta till den anda keden och vips sågades tallen till en stor spiral. Det visade sig att den andra keden verkligen var ovass och det var helt omöjligt att få ihop skårorna från olika håll.

Så. Det investerades i en ny ked och mycket riktigt kunde jag på ingen tid alls avsluta jobbet med en hand. Trågigt nog hade jag inte koll på vart jag hade den andra och sågade mej själv i fingret. Säg den lycka som varar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar