söndag 1 september 2013

Höstkänning

September gud bevars vad hände här?

Igår kväll satt jag och skummade igenom mina gamla bloggar från 07 och 08. Jag började göra bloggarkiv för nåt år sen när jag skulle ha in alla mina ÅT bloggar på den här plattformen.

Det jag letade efter var listan över mina utvisningar som jag skrev när jag fick mitt trettonde röda kort. Nu har jag plockat sex till så det börjar bli läge att damma av och uppdatera.

Det jag slogs av var hur mycket roligare jag verkade ha på den tiden. Undrar om det bara beror på hur man skriver saker eller om jag sakta förvandlas till en surgubbe.

För en vecka sen satt jag och gruvade mej över att mitt gevär inte funkade när jag skulle blåsa huvudet av Frida dagen före. Det rörde sej om Paintball på firmafesten och inte hedersmord.
Samma fest där jag (och Frida) beslöt att Gitt var Urmodern (Den store Doni) som befolkat jorden, vilket är delvis sant för om tre generationer give or take så kommer alla i Jomala heta Helén i efternamn. Den intressanta bieffekten av det här är att det gör Gunnar till Den vackraste mannen på jorden. Läs Grottbjörnens folk serien så förstår ni vad jag talar om.

Igår skulle jag ha spelat fotboll men pga en korrelation mellan två rätt ovanliga händelser, 1) jag är sjuk och 2) Lemland hade full trupp så stannade jag hemma och lät pojkarna klara sej bäst dom kunde. Det gick nästan bra! (1-0 förlust i 85min)

Om mindre än en vecka skall jag vara i Korpo, på Elvsö och städa ur ett gammalt hemman. Det kan bli spektakulärt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar