torsdag 26 september 2013

Festkalas

Jag var på fest i helgen. När inbjudningskortet kom tittade jag på det och konstaterade att någon "Dan och Jenny" känner inte jag så jag vidarebefodrade det med Kurir-Ossian till Ia. Jag tänkte att det var nån av hennes jobbkompisar. Det kom strax tillbaka med det muntliga meddelandet att det var min kompis Danka det gällde.

Danka vet jag som tur var vem det är. Var han bodde fick jag ta reda på genom vanligt skvaller. Även detta gick bra. Annat är inte att vänta på Åland.

Själva festandet gick även det bra. Förutom att jag blir så pretentiös och full av sanningar om livet som jag tvingar på alla andra så skötte jag mej riktigt hyfsat.

Jag träffade Matte som brukar lyssna på Steel FM och är en trevlig prick,  några syskon till mina grannar och en och annan Gammal Greiff Gubbe. Jag har också fått rapport om att jag spillde ut ordentligt med smörgåstårta på golvet åt hunden så han får nog också räknas som vän nu och eftersom värdinnan vänförfrågade mej på facebook så kan jag inte gjort bort mej så farligt.

Allt som allt en lyckad kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar