söndag 10 april 2011

Bröllop

Nu har den äldsta av storasystrarna äntligen räddats från glasberget och således tillbringade vi lördagen på bröllop på Havsvidden.

Resan dit tar ju en evighet men bara utsikten är värd besväret. En kvarts tank tog Chevan för besväret.

Själva vigseln hörde jag bara med ett öra då jag hade hand om Vidar och han alltid vet hur man inte skall uppföra sig vid tillfällen som dessa "SLUT" ropade han redan när musiken tystnade.
Därför är jag lite osäker på vad prästen sade men raden "ett väldoftande offer" snappade jag upp utan att för den sakens skull veta om han syftade på bruden eller brudgummen.

Middagen var både god och trevlig, redan förrätten bjöd på underhållning då lille Bisther svalde morotsstrimmlor som hon hade i både magen och munnen samtidigt.

Den öppna baren som  jag och lillasyster hittade gjorde att mina minnen av resten av kvällen är lite suddiga, men en fotografering tillsammans med "Den sura furan", ett kort men utmärkt tal och att Sinclair 48 är en dator som är så gammal att den får C 64 att verka ny.

När några nya minnesbilder dyker upp kanske jag återkommer med dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar