fredag 22 april 2011

Långfredag

Förutom att hugga ved på självaste långfredagen har jag också bykt. Det sista är förmodligen värre eftersom man skall undvika att göra saker som går runt (spinna, åka häst och vagn etc).
Förmodligen är det därför byket gick på tok.

Katten hade nämligen tagit tillfället i akt att urinera på min fotbollsväska, detta upptäckte jag när jag var i Eckeröhallen och skulle spela match, jag fick sitta tämligen ensam på bänken den matchen. Vi fick också vid denna match en hel del nya träningskläder som nu måste bykas tillsammans med väskan. Så långt inget problem.

När jag tar ut hela klabbet ur bykmaskinen däremot ser det inte bra ut alls. Allting är täckt med grått ludd! Efter lite efterforskningar visar det sig att den stadiga botten på väskan är gjord av papp. Nu är den inte stadig längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar