söndag 3 april 2011

Premier League

Min Premier League blogg har ju legat nere hela denna säsong, framför allt i besvikelse över Canal + Sport Finlands usla hantering av sin guldkalv. Denna lördags matcher har dock fått igång mitt falnande engagemang.

Framför allt då...
West Ham-Manchester United
Så! West Hams första straff är inte mycket att säga om. Ja det är billigt att döma straff bara för att bollen träffar handen inne i straffområdet MEN man skall ICKE hava handen i huvudhöjd en god halvmeter ut från kroppen!

Andra straffen var heller inget att diskutera. Vidic var väldigt klumpig i sin fällning vilket får mig att tro att han var säker på att han varutanför straffområdet när den klumpiga fällningen begicks. ICKE! Reprisen visar (tydligt) att Vidic fot var på linjen vilken hör till straffområdet vilket leder till straff. Enkelt.

Manchester Uniteds straff däremot har jag en del klagomål mot. Här är ett typiskt fall av att - inte bara - bollen söker handen utan även att bollföraren söker handen med bollen han slår. Till yttermera visso håller West Ham spelaren handen i in högst naturlig ställning invid kroppen och bollen hade inte hamnat i en särdeles farlig position hade den undvikit handen. Ingen straff!

Härtill kunde vi också lägga Vidic uteblivna utvisning. För det första skulle han 9 gånger av 10 åkt på en frilägesutvisning när han drog ner Cole (eller var det Ba?), dock var bollen rätt långt borta och jag kan köpa ett gult kort. MEN  när han någon minut senare sparkar ner Ba (eller var det Cole?) skulle han definitivt  haft ett gult vilket skulle blivit hans andra.

Jag är dock mycket nöjd med att West Ham förlorar en match i nerflyttningsstriden och också mycket imponerad över Uniteds sätt att vinna matchen trots 2-0 underläge något som...

Arsenal borde lära sig fortare än kvickt! Jag blir uppriktigt förolämpad över Arsenals oförmåga att slå lag som Blackburn, inte bara för att Blackburn är indragna i nerflyttningsstriden där en poäng på Emirates är högst ovälkommen för alla utom Wolves utan för att om vi skall ha en levande toppstrid och om Arsenal NÅGONSIN skall vinna en titel igen FÅR man inte tappa två poäng i en match mot Blackburn. MAN FÅR INTE!!!

Stoke-Chelsea var ett inte helt oväntat tråkigt X vilket är ok då jag hellra ser United vinna än Chelsea men jag skulle uppskatta om Arsenal kunde ge sig in i striden på riktigt.

Everton-Aston Villa har jag ännu inte sett sammandrag av och reprisen av Newcastle-Wolves skall jag se imorgon även om jag har en god aning om hur det gått.
När detta är gjort skall jag kommentera dessa.

Så här såg Vidic ut idag fast med en annan tröja

1 kommentar:

  1. Verkligen på tiden att bloggandet kommer igång igen! :)

    SvaraRadera