tisdag 5 april 2011

Kökar t/r

Idag har jag rest till Kökar. Det är långt borta. Ingen tupplur blev det på vägen dit, men väl lite delikatesser från kiosken på Gudingen. Jag åt både en tunnbrödsrulle med tonfiskröra och en slags kladdkaka med nåt lila ovanpå, båda två var goda men förmodligen inte dagsfärska då tunnbrödet sugit åt sig så mycket fukt att det klibbade fast i fingrarna och inte riktigt ville lossna. Jag valde trots detta att inte äta upp mina fingrar.

Själva jobbiten var det inte så mycket att säga om, vi ser en liten vårökning av skräp och på grund av flisning på allmän väg i trakten av Hembyggdsmuseét är allt på flaket begravt i flis.

På hemvägen fick jag dock sova men oturligt nog låg jag mitt i blåsten från ett friskluftsutblås och höll bara kroppstemperaturen uppe när färjan svängde så att solen lyste åt mitt håll. Det blev långa 2,5 timmar.

Som sista sak för dagen träffade jag Citas-Syster-Gunilla på båten och det var ju trevligt att ses i verkliga livet nån gång ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar