tisdag 10 januari 2012

Betong dag. Bra dag

Idag körde jag betong för första gången på väldigt länge och en rejäl dag blev det.

Upp 05:15 jag skippade frukost då jag skulle till Föglö och Skarven har ett kök som har stjärna i Guide Michelin.

06:00 är jag på jobb. Alla kranar har frusit fast och den för rengöring så viktiga formoljan vill inte vara med och leka.

Min första körning är tvärs över gatan. Min andra körning går till Eckerö, är nu svårt frukost sugen. Min tredje körning går till Föglö! Men vänta nu Skarven... Var är nu den igen?

14:00 på väg hem från Föglö. Har ätit en torr bulle och trip. Har hemlängtan.

Åker ut till Föglö igen. Högst tveksamt om min betong behövs där.

15:30 nån är synsk! Broformen havererar, all betong rinner ut i sjön, jag är plötsligt "In demand"!

18:00 Ser Federicera på väg av färja. Hon hälsar inte. Troligen ett statement.
19:15 Jag är klar för dagen och får en kopp kaffe av chefen som tack. Borde nog löneförhandla snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar