onsdag 11 januari 2012

Dagens ord: Nyckel

Såå barnen passade på att åka pulka när det ändå var lite snö (nyckelord lite).
Olyckor händer så lätt och Vidar åkte på en rejäl fläskläpp (nyckel ord rejäl).
Han åkte egentligen Liukkori och fick en fläskläpp (nyckelord Liukkori, stjärtlapp är ett skällsord i Norrland, tror jag.)
Så jag ringde till tandläkaren i stan som hänvisade mig till Godby som i sin tur hänvisade mig till stan men sedan konstaterade att med en fläskläpp kan man gott vänta till måndag och således stan, sen ringde jag till Ömsen som hänvisade mig till Alandia bolagen och där blev jag hänvisad till personskade personen (nyckel ord hänvisade) .

Under eftermiddagen började det susa brandbilar förbi och jag fick kolla Ålands radio och tv´s hemsida för att se vad som var på gång, dom är överlägsen när det gäller snabb nyhetsförmedling (nyckelord endast snabb nyhetsförmedling).
Tydligen brann det ett hus i Söderby (Nyckelord igen!!??)

Slutligen åkte jag till stan, betalade bilmekanikern, pratade med chefen och köpte glass (nyckelord (enligt barnen) glass)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar