söndag 15 januari 2012

På hugget

2012´s grej är hittills en icke fungerande värmepanna. Idag gav jag mig på den själv med ett arsenal av verktyg som till och med skulle få ÅPAB att le i mjugg. Med lite telefon assistans av gubben far skruvade jag mig längre och längre in i brännaren ända till jag inte kom längre. Pappa fick snällt komma över och hittade den sista skruven som gjorde att jag inte lyckats fixa den själv (såå nära). När pannan var ihopskruvad startade den snällt, värmen och varmvattnet återvände och pappa åkte hem och högg av sig tummen.

När jag ändå var på hugget passade jag på att både klä av granen, rensa bokhyllan färdigt, byka och förklara offside regeln för Ossian. Ossian passade på att rita upp olika matchcenarion för mig som alla slutade med att hans lag gjorde mål.

2 kommentarer:

  1. Alltså tummen...............jag blir så trött.

    SvaraRadera
  2. Det var väl inte den magiska pann-tummen hoppas jag?

    SvaraRadera