tisdag 8 februari 2011

IF FRAM - IFK U

Årets första fotbollsmatch är spelad och det blev stor succe!

IF Fram (dvs mitt lag) mötte IFK U (dvs hela Ålands U-lag) i Eckeröhallen (dvs EIK´s hall) i ÅM (dvs Åländska mästerskapen). Jag hade räknat med att U-laget skulle springa oss sönder och samman men då Barcelona är laget alla vill vara nöjde de sig med att passa bollen runt runt runt medan vi stod bredvid, stal bollen någon enstaka gång och gjorde ett par mål innan halvtid.

I andra halvlek (sade jag åt Lillie att jag ville ha ett gult kort innan slutsignalen om jag inte kunde fixa ett på eget hand) tog vi mer eller mindre över spelet och det behöll vi i stort sett hela matchen. 4-1 slutade matchen och Lillie glömde mitt gula kort vilket han bad om ursäkt för.

Matchens behållning var Forsman som bara kunde vända åt ett håll (pga av nån fiktiv skada) så jag fick svänga tillbaks honom var och varannan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar