tisdag 15 februari 2011

Tand lekar

Det tog en rejäl stund att komma igång idag. För det första tyckte Chevan att när den nu var hygglig och startade igår så skulle den inte behöva gå igenom samma pers idag (senare på kvällen fick jag gräva mig igenom fyra bilar och ett tunnland snö för att hitta laddaren och skarvsladden)

Ida skulle vara hos tandläkaren kl.10 (10:15 trodde tydligen tandläkaren) så jag hann inte göra något vettigt innan jag måste åka iväg. När jag kom tillbaka var det lunch.

Lagom till efter lunch hade jag en tandläkartid åt mig själv, den svåra sjukdomen "dental förträngning" som jag lidit av i två-tre år hade ebbat ut så pass att jag beställt tid till Kitty Andersson.

3 hål och två tappade fyllningar var resultatet vilket i ärlighetens namn inte är så illa för mig men Kitty var uppriktigt bekymrad. Nästan som om hon inte förstod att hon tjänar pengar på mina dåliga tänder.

Själv kände jag att mina dåliga tänder bara var en del av ett större problem

2 kommentarer:

  1. Kan du snälla skriva många nya inlägg rasande snabbt så man slipper se den där mardröms bilden :'(

    SvaraRadera
  2. Menar du att jag skall flytta hemmifrån också?

    SvaraRadera