torsdag 17 februari 2011

Skivterapi

Efter att i en veckas tid lyssnat på Kings of Leon var jag som naturligt är svårt vemodig och lätt deprimerad.
Turligt nog hade jag bokat tid hos kuratorn "Skivbörsen".
För att redan igår kväll lätta upp sinnesstämningen lyssnade jag lite på Thin Lizzy´s Whiskey in the jar, när jag kom till jobbet läste jag Patrik Dahlbloms text om den nya Thin Lizzy coverplattan. Lägg därtill att Gary Moore gick bort för bara någon vecka sedan var det dömt att bli Thin Lizzy på skivbörsen.
Black Rose och Vagabonds of the western world blev skörden, The Cramps, The Flaming Sideburns, Hanoi Rocks, Lynyrd Skynyrd, Black Sabbath och Queen följde med av bara farten.
Ett litet minus dock att det inte blev en enda vinylskiva utan bara cd.

En bra väg till bättre hälsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar