söndag 10 juni 2012

Grupp C

Här är en klurig rackare! Alla experter verkar helt överens om att Det blir Spanien Italien vidare ur denna grupp men jag har en känsla av att Italien kan underprestera samtidigt som Irland överpresterar.
Scenario: Ita-Ire 1-1 (dom har ju bra resultat mot Italien i bagaget) Spa-Ita 1-1 (Spanien vinner sällan mot Italien) Ire-Kro 1-0 och då hänger mycket på Ita-Kro och Spa-Ire. Nå så har jag tänkt i ala fall.

Spanien Borde vinna den utan problem. 1-1 i första matchen mot Italien får vi förmoda då dom inte slagit Italienarna i tävlingsmatch sedan 1920 (på ordinarie tid). Jag har tippat Spanien i final

Italien Har ju visat att dom kan prestera extra bra när de yttre förutsättningar är t ex mutskandal (82 & 06) vilket talar för dom, men om dom inte drar fördel av detta kan det hända att dom missar avancemang. Jag har tippat Italien som ett potentiellt överrasknings vinnarlag.

Irland Jag älskar lag där "summan är högre än delarna" som man brukar säga (eller brukar man?) och Irland är verkligen ett sånt lag. Ca:4 duktiga spelare men ett riktigt bra lag. Jag har tippat dessa som EMs överraskningslag (tillsammans med Polen) så som ni förstår så lär jag inte få rätt på alla mina tre tips ur denna grupp och hjärnan säger Italien och hjärtat Irland.

Kroatien Tror jag inte alls på faktiskt men det är också ett av lagen jag har sämst kunskap om. Modric och Krancar är ju toppen bra och Bilic är ju en duktig coach.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar