tisdag 25 oktober 2011

Dett nyttiga & Det nöjsamma

Dagens middag var planerad att bli stekt potatis, bacon och ägg. Problemet var bara att det inte fanns så mycket potatis.

Så hur löser man det? Jo genom att bjuda Smith&Frida på middag! Hur fungerar det undrar ni vidare, jo man plockar fram den hemliga bjud ingrediensen från längst bak i skåpet. Så långt bak att jag ett tag trodde den blivit slängd.

Den hemliga ingrediensen är som ni säkert räknat ut en burk Norrlands Pölsa jag köpte en gång när jag fick lika plötsliga som underliga cravings på Kantarellen (inlagd sparris och frukt i sockerlag var de andra två varorna som åkte med den gången).

Så med min dåliga simultanförmåga stekte jag potatis, ägg och bacon i varsin stekpanna och pölsa i kastrull utan att bränna något och utan köksfläkt vilket ni möjligen kan ana er till konsekvensen av.

Smith&Frida tyckte att pölsan inte var helt hemsk och lille Vidar 3 år bad om påfyllning. Aldrig blir jag klok på barnens matvanor.

Middagen såg ut så här (tog evigheter att få burken mjuk)

Och detta är en vacker liknelse med mina gäster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar