måndag 17 oktober 2011

Lite kort

Så här på morgonen efter valet när jag sitter och väntar (eller möjligen vaktar) på att barnen skall åka till skolan kan man unna sig vissa reflexioner om gårdagen.

Jättekul att Axel Jonsson kom in! Ungdomar kryllar det inte av på det där jobbet.
Lika roligt att Wille Valve kom in (eller seglade in som valkommentatorn sa). Som jag känner den gossen är han som klippt och skuren för jobbet.

Nånstans kan jag även känna att det var rätt att Harry Jansson inte kom in efter partibytet mitt under mandatperiod och den lilla maktkamp inom Centern han var inblandad i.  Men det förstås det kanske inte var därför han inte kom in utan som han själv sa "Väljarna vill inte ha hårt jobb, de vill ha populism". Hmm jag undrar jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar