lördag 8 oktober 2011

Tricks och flips med Steel FM

Dagens tveklöst svåraste övning var skateboard tävlingen i Steel FMs regi i skateparken. Mer för mig än de inblandade förmodligen. Jag var egentligen mest orolig för att det inte skulle komma några skatare och jag skulle få a) gå hem med skateboarden b) låtsas att det var en hel hög "kids" som var där. Sak två som oroade mig var att jag inte kan något om denna sport.

Allt detta löste sig galant då ungdomarna slöt upp både i tävling och publik samt att dom hade ett färdigt utformat "följa John system" när man tävlade i denna gren. Allt jag behövde göra var att luta mig tillbaka och rapportera till Frida i studion och Vips! Hade vi en vinnare i Martin Lönnqvist. Mycket lyckat!

För er som förstår er på så vann han på en dubbel backflip och behövde inte ta till några av sina gay-tricks. Oklart vad dessa bestod av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar