fredag 7 oktober 2011

Man lär så länge man måst

Idag hade jag min första betongkörardag sen jag "lärt" mig köra ränna (alltså tja en ränna som fördelar betong typ). Turligt nog för mig (och kunderna) blev det bara en massa vanliga körningar till posten där en pumpbil stod och tog emot. Fram på eftermiddagen tyckte dock postbyggarna att det blev för enkelt så dom byggde helt enkelt in pumpbilen. En liten liten smal smal passage mellan betongfundament med backar som säkerligen var upp emot 90 grader skulle jag plötsligt backa upp för! Lyckligtvis lyste min skicklighet som en sol när jag skickligt klarade av alla hinder, jag skall dock skriva ett klagobrev till Scanias blinkers-montörer som monterat dessa alldeles för långt ut från bilen. Skäms!

Just som jag trodde jag klarat mig utan att behöva ränna ringde så en farbror som bodde bakom en smal infart med häckar och stora träd på var sida. Nåväl jag lyckades även där och fick muffins av chefen. Slutet gott allting gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar