måndag 3 juni 2013

Del ett gräs

Några besvärliga gräsmattor hade jag att brottas med idag. Den första är den största som vi har, så när som på en, men den var ett dera relativt nyklippt eller så växer den int så det blev lätt.
Den andra är egentligen inte så farlig men där bor en nitisk tant som inte har samma syn på saker och ting som t ex mej.
Den tredje var ny så den visste jag inte så mycket om. Det visade sej att den var relativt lätt för utom några rejäla diken som fick njuren att skumpa ur led om man inte saktade ner ordentligt.

När den var klar och jag precis skulle hinna ta en gräsmatta till innan det var radio dags så hörde den nitiska tanten av sej och var inte helt nöjd med hur jag trimmat runt hennes buske och vid baksidan.

Så jag åkte dit och letade efter glömda strån och hittade några plus några brännässlor och lite annat visset som jag tog bort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar