lördag 1 juni 2013

Sååå.... Tröööött

Jag hade tur i oturen att Artell fråga om ja kunde jobba en stund på lördagen. Otur för jag tycker om att vara ledig, tur för att takläggaren hade haft ett brainstormar möte med sej själv för att komma på roliga saker han och jag kunde göra tillsammans. Det blir aldrig riktigt bra.

Nu blev det 2 timmar grussopning i stället och en sväng med barnen till Gottby. 

Efteråt åkte vi och handlade mat och sedan tittade vi in i Maxinge då jag inte sett hela tidigare. När vi gick förbi Lekplaneten dök ett gammalt vagt löfte upp om att barnen blivit lovade leksaker för nåt städjobb dom (tydligen) gjort.

Begränsad budget i en leksaksbutik med tre barn betyder timmar av vändande och vridande på var sak för att vara säker på att få ut maximalt av inköpet.

Nu är jag äntligen hemma och har i lugn och ro upptäckt att jag köpt fel middag. Jag vill inte äta det jag köpt så nu lägger jag mej på soffan och tjurar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar