måndag 24 juni 2013

Och annat

Förutom oförtjänta tecken på att jag försummar min personliga hygien, vilket jag bestrider, så har jag ett frisyr bekymmer.

Håret är nu så långt att det inte går att ordna i en vettig frisyr. Det är också för kort för att det skall kunna samlas i en liten svans. Diadem betraktar jag som en styggelse hos män.

För övrigt har vi ägnat stora delar av helgen åt att städa utan att det för den delen syns speciellt mycket. Detta kan bero på två olika saker.
Det ena, som drabbade min farmor, är att det är så rent och fint när man börjar så man inte ser skillnad efteråt.
Den andra, något troligare, är att det är så fruktansvärt mycket grejer och saker och leksaker och kläder och AAAARRRGH!!!!!! tja allt möjligt så att man måste städa jätte jätte mycket för att det skall bli klart helt enkelt.

Jag vill inte säga åt vilket håll jag lutar.

Något som inte lutar är de två skyltarna jag och Henke satt upp idag. Spikraka och jättefina. Duktiga fastighetsskötare dom där!

Frida sommarjobbar i radion och det resulterar i,  förutom spontana mikrofon avstängningar och fågelfrön överallt, i att man måste förse henne med mat för att hon inte kan ta vara på sej själv. När hon väl fått mat spinner hon förnöjt och rullar ihop sej till en boll och somnar under mixerbordet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar