fredag 14 juni 2013

T-t-t-telephone

Jag skulle ringa Ia från butiken idag, lagom tills signalerna gick fram kände jag en nysning komma rullande. Efter som jag inte ville börja samtalet med att skriknysa henne i örat kvävde jag den. Då slog det lock i telefonörat så jag inte hörde ett ord som hon sa.

Förutom den här incidenten har jag ont i halsen av all magsyra jag smygkräks upp pga min hosta. Det börjar faktiskt bli lite tröttsamt.

Takläggaren bevisade åter igen att han är ett ont geni genom att köra hjullastare utanför mitt sovrumsfönster före kl.6 imorse för att sedan, när jag givit upp sömnen och stigit upp, försvinna med nån påhittad ursäkt om att det var för blött när jag ändå var vaken.

Frida tittade in till radion idag och det är ju alltid trevligt. Inte minst för Mia som fick en bundsförvant i kampen mot mej och Dan. Sen blev det som vanligt en del googlande som, om nån någonsin kollar sidhistoriken, sätter mej i klistret. Idag var det inte Pippa Middletons rumpa men väl minimala stringtrosor och 45 kilos manliga genitalier.

Eftersom jag duschade igår kände jag mej ohälsosamt ren och gick genast i klinch med septiktanken när jag kom hem. Nu känns det mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar