tisdag 25 januari 2011

Living the (mar) dream

Som van storhandlare i allmänhet och man i synnerhet har jag en återkommande mardröm. Att stå i kassan med alla varor färdigt inslagna men utan pengar att betala för dom.

Igår var det nära. Alla varor hade passerat kassörskan och gjort sin *beep* grej och jag skulle betala med mitt nya fräsiga kort. "Tyvärr, ingen betalningsgiltighet" sa kassörskan, "vad betyder det" skrek jag (mestadels inombords) "du har väl inga pengar på kontot" replikerade hon. Naturligtvis hade jag pengar på kontot men kortet fungerade icke. (det skulle visa sig att hela Andelsbanken hade någon slags haveri)

Lyckosamt nog hade jag sålt en av mina trasiga bilar på dagen och de pengar jag hade på fickan täckte min storhandling med två euros marginal.

Där kom inte bara jag undan med blotta förskräckelsen utan även min lillasyster som jag pantsatt om jag inte haft pengar.

Duger den här som betalning?



Nähä, men den här då?

3 kommentarer:

  1. Skulle det i så fall att du pantsatt, eller ännu värre sålt, lillasystern betytt att du kommit hemdragande med en två-åring? I så fall vill jag att du ringer först.

    SvaraRadera
  2. Mja det är lite osäkert hur det riktigt skulle funkat.

    SvaraRadera
  3. Åh jag var så mycket mer lovable (som Cita sa)när jag var liten och hade den där tovvan. Seeeen kom det en fotograf och tog den där rundkindade (och framförallt vindögda...?) bilden av mig. Kan du vänligen börja stjäla lite snyggare bilder av mig i fortsättningen.

    P.S din snälla syster hade giiivetvis hyvlat sitt guldkort för att få ut både dig och mig ur affären. Förvisso mest för att jag ville därifrån så fort som möjligt...

    SvaraRadera