torsdag 20 januari 2011

Sottunga

En litet förtidigad Sottunga körning åkte jag på igår. Tidigareläggningen resulterade i att det inte fanns mycket att hämta i den kommun som troligen producerar minst återvinningsbart material i hela Finland.

Lite fick jag med mig och jag funderade på om jag skulle göra extra skottning av snön men konstaterade att dom gamla gummor och gubbor som inte kan klättra i den lilla snön som fanns i stationen skulle inte ha en chans att ta sig till stationen när vägarna är så hala som dom nu är.

Då min syster ny emigrerat fanns det inga utsikter att serveras plättar med nötter och sirap men som tur var jobbade hennes man kvar veckan ut och kunde servera en utsökt capuccino tillagade i deras minimalistiskt inredda kök.

Allt höll på att sluta i katastrof då jag glömde mina smörgåsar kvar på bordet när jag åkte, men efter ett tårdrypande sms förbarmade sig den godhjärtade Figge över mig och levererade smörgåsarna till hamnen och jag slapp svälta.

Räddad undan ett ovisst öde (nu vet den att den blev uppäten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar