söndag 9 januari 2011

Svårt sjuk

Den fasansfulla "Djävulens förkylning" (El-Diablo prosit på latin) har drabbat mig.

Redan i torsdags slog den till men det kändes för lägligt att vara sjuk på en klämdag så jag proppade mig full av piller och for på jobb ändå.

Till lördag och Lördagsöppet hade jag utvecklat en hosta som kändes som spikar i bröstbenet. Denna hosta utvecklades senare så den fick Frida att må illa så då var det åtminstone något bra med den. Vidare hade jag hårbotten full av kliande röda utslag och mjäll vilket gav en intressant effekt. Som pricken över i rullade min stol iväg när jag nös.
Frida som inte vet vad sympati betyder och ännu mindre vet hur man använder det tyckte jag var äcklig.

Idag är hostan lindrigare men febern rider min kropp (eller töltar snarare men jag är känslig) och jag skall ägna denna dag åt att tycka synd om mig själv.

3 kommentarer:

  1. HAHA! Men sändningen vi lyssnade på sen var rolig! Där var det värsta som hände ett par gäspningar

    SvaraRadera
  2. Du hade haft en annan ton om det varit JAG som gäspat högljutt när DU pratade! För att inte tala om Renhållningsincidenten.

    SvaraRadera
  3. Var glad så länge jag inte hickar

    SvaraRadera