torsdag 24 januari 2013

AC/DC + Datakrångel = X

Hade långdag på radion idag. Martin håller på återhämtar sig efter sin hjärntransplantation (genom att försöka sätta fyrkantiga klossar i runda hål förmodar jag) så jag sände ett dubbelpass. Om det är nåt man inte vill ha i början av ett fem timmars pass så är det datakrångel. Säkert som amen i kyrkan förvandlar datorn AC/DCs High voltage till dubstep det första den gör. Efter det gick det i och för sig ganska smärtfritt med bara en liten hängning och så sparkade den bakut när jag spelade en önske country (som föga överraskande hette Tractors and Angels...).

Dan på Steel, eller som vi i musikbranchen så skämtsamt brukar kalla honom Steely Dan (paus för skratt) _____________________________ , har väckt upp intresset för listan 1001 album du måste ha hört innan du dör vilket är bra för mitt intresse hade svalnat, men som är lite dåligt också för det är ett jäkla meck med den där listan. Igår kväll satt jag i runda slängar tre timmar och jämförde listan med min skivsamling och nu ikväll investerade jag raskt 20 euro i skivor som hör till listan. Jag skulle allt som allt säga att det var bra fast något som får mig att lägga 3 euro på Britney Spears Baby one more time är ett nödvändigt ont.


Martin klarar uppgiften galant, imorgon är han tillbaks på jobb

Dan har fått en ny usb-sticka som han tycker mycket om

DAMN YOU 1001 ALBUM DU MÅSTE HA HÖRT INNAN DU DÖR!!!!!!

1 kommentar:

  1. Att bli omnämnd i samma stycke som Brittan och dessutom med ett lite coolt smeknamn får det att tåras lite i ögonvrån.

    SvaraRadera