fredag 18 januari 2013

Naturens skönhet och sorg

Jag hade alldeles fantastiska naturupplevelser på jobbet igår också. Inte nog med att jag såg vinterns första örn, dom har ju en tendens att visa sig så här års om än inte vid fågelbordet, jag såg också en alldeles äkta Skogssame! Sån tur har man nästan aldrig, nu återstår bara att träffa ett Mufflonfår, en Ompalompier och ett Troll så är helgen komplett.

Jag var ut och rastade min ystra BMW efter jobbet och rätt var det var ville hon nosa på en skylt, den enda inom en mils radie. Så långt allt väl små försvarslösa skyltar är mycket bättre än när hon ville klättra upp i en telefonstolpe förra veckan. Problemen kom först när vi skulle vidare och hon hade gått ner sig i snön. Mycket förargligt.

Doften av en brunstig Audi var för svår  att motstå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar