fredag 25 januari 2013

Extra insatt

Så! Innan jag går in i sändning brukar jag se till att komma i god tid för att få en trevlig pratstund oss vuxna på stationen emellan. Det går till ungefär så här.

Jag berättar om dagens lampbytarrunda på fastighetsskötar jobbet.
-Hämta stege, vecklar ut den, klättrar upp i stolpe, fattar inte hur man får fram lampan, klättrar ner, klättrar upp i nästa stolpe, samma procedur, skickar upp den höjdrädda chefen, han kissar ner sig men listar ut hur man skall göra. Jag klättrar upp igen, gör som man skall göra, får loss kupan, tippar 2 kg snö innanför kragen, (här börjar jag låta arg i min historia) konstaterar att vi inte har rätt lampa, klättrar ner, åker till lamp butiken, dom har inte heller rätt sort, åker på kaffe, ringer elektriker, han fixar lampor, vi åker dit, får lampor, åker till stolpen, klättrar upp tar av kupa igen, tippar 2 kg snö innanför kragen igen, byter lampa, jobbet utfört, halva dagen avverkad. *flåsar ilsket*

Dan berättar om sin hockey.
När jag inte tränar så är jag så jäkla dålig på att ta emot pucken med handen. Ettdera träffar den tummen eller så träffar den pekfingret. Jag har ingen känsel i pekfingret idag, undrar om det är normalt?

Mia och jag diskuterar konsten att supa nån snygg. Kvinnor behöver ju bara bjuda på sprit så blir dom snygga, för att dom bjuder alltså och sen så blir dom ju snygga när man dricker spriten dom bjöd på också. För karlar är det ju svårare för då måst man ju bjuda på så mycket sprit att fotlederna tappar bärningen och då lär man ju få kräk på foten på väg hem och en våldtäcktsanmälan säkert som ett brev på posten dagen efter.

Enter Martin (tänk typ Björn Gustavsson röst)

Vet ni! Docka det betyder ju att man för ihop penisarna med varandra. Men nu, nu var det två killar som hade gjort det och när dom trädde förhudarna ovanpå varandras så trassla dom in sej så dom inte kom loss. Det tog säkert en vecka innan dom kom loss för dom våga inte gå till doktorn så det var först när dom blev anmälda saknade som det uppdagades!

Cue silence

3 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHAHHAHAH! Asså, Martin... :D

    SvaraRadera
  2. Men sen blev fingret bra och jag öste in mål hela helgen. Boutros 1 ( i ett jäääätestort fotbollsmål) Dan 7 ( i ett pytte pytte litet hockeymål).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sen skall vi komma ihåg att fotbollsspelare har stora stooora bollar medan hockeyspelare har små, platta och hårda...

      Radera